travelfanatic.reismee.nl

Peru

De binnenkomst van Peru begon erg mooi op een zeer afgelegen grensovergang. Het duurt 2 volle dagen met vele verschillende voertuigen om deze grensovergang te bereiken tussen mooie bergen en rijstvelden maar het was het dan ook wel meer dan de moeite waard. Het eindstation was Chachapoyas waar ik de zeerindrukwekkende Gotca waterval heb bezocht van 771 meter hoog en behoort tot de 3 na hoogste van deze aardkloot ( of 5e of 14e ligt eraan hoe je het bekijkt, ze bestaan namelijk uit 2 delen maar het is iedergeval vrij hoog allemaal).

Hierna ben ik naar de Cordilera blanca afgereisd, het hooggebergte van de Andes waar ik nog een hike heb gedaan van 4 dagen. Dit gebergte is echt een walhalla voor hikers en klimmers. Zelden heb ik zulke mooie bergen gezien met vele toppen om je heen van 6000 meter en hoger. Te lang kon ik hier in dit gebergte niet blijven, want jawel, daar ging het dan eindelijk gebeuren, Karin komt gezellig deze kant op omme 3weken lastig te komen vallen. De reis ging van Lima (hoofdstad van Peru) tot La Paz (hoofdstad van Bolivia).

We zijn eerst naar Paracas gereisd wat voor de kust van Peru ligt en wat ook wel de Galapogas eilanden in het klein worden genoemd, om daar wat zeeleeuwen te bezichtigen. Na Paracas zijn we naar Huacachina afgereisd. Dit is een kleine oase in de woestijn waar je kunt buggierijden en sandboarden. We hadden de grootste lol met dat sandboarden waarbij je op een board moet gaan liggen en met een noodvaart naar beneden dendert van zeer hoge zandheuvels.

Nadat we nog de Nasca lines hebben bezocht zijn we naar Cusco gereisd om de wereldberoemde Machu Pichu stadte bezichtigen. Zoals sommigen wel weten ben ik niet een hele grote fan van ruines maar dit is toch wel heel speciaal. De oude inca stad is nog zo intact en de lokatie is werkelijk fenomenaal boven op een bergtop met een waanzinnig uitzicht over de andere bergen. Na een paar dagen in Cusco geweest te zijn, zijn we naar de Colca canyon afgereisd waar de diepste canyon ter wereld ligt en die wel 2 maal zo diepis als de Grand canyon. Deze canyon is ook de beste plek om de grote condors te spotten waar we er dan ook velen gezien hebben.

Hierna zijn we naar Puno gegaan waar je de floating islands kunt bezichtigen die gemaakt zijn van riet en waar nog steeds mensen op zouden wonen maar om eerlijk te zijn valt dat te betwijfelen. Ik denk dat de reden dat het nog bestaat is omdat toeristen er geld heen brengen , maar ach, je moet maar denken dat die mensen ooit zo geleefd hebben. Maar wie denkt dat reizen alleen maar vakantie vieren is heeft het goed mis, elke dag weer zoeken naar een slaapplaats en elke dag moet je weer uiteten en zoeken naar een lekker restaurant. Dus na 2 weken bus in,bus uit gereisd te hebben was Karin natuurlijk aardig afgemat en zijn we nog lekker een weekje wezen chillen in Copa cabana aan het Titicaca meer. Dit is het hoogst bevaarbare meer ter wereld en ligt op 3800 meter. We hadden hier een super kamer met groot balkon en hangmat met prachtig uitzicht over het Titicaca meer.

Na en weekje lekker wezen chillen zijn we naar La Paz afgereisd waar Karin weer naar Holland af zou reizen. Aaah, ik ga haar nog missen!!!!!

Nanda

he Vin, leuke verhalen weer!
Maar kom nu maar weer gewoon naar huis toe!!!!!!!
Ma en je vader zijn erg blij je binnenkort weer te kunnen zien.
Kus Nandootje

Niels & Lientje

Ha Vinnie!

We vroegen ons al af wanneer we weer een berichtje van onze favoriete wereldreiziger zouden lezen :-D

Je hebt weer aardig wat gezien zeg! Maar dat zo'n reis niet alleen vakantie vieren is dat geloven we graag, je hebt er straks een schitterende herinnering aan.

See ya!
Niels & Lientje

Karin

Leuk je verhaal!!!! Was echt super die reis denk er vaak aan terug.
Tot snel.

XX ka