travelfanatic.reismee.nl

Colombia deel 2

Tja,.....................Colombia! Waar zal ik eens beginnen? Ik kan hier wel gaan vertellen wat ik hier allemaal gedaan heb, maar dan ben ik nog wel even bezig en daar heb ik dus geen zin in. Er valt hier zoveel te zien dat je tijd tekort komt. Het is een land van uitersten, ze hebben er werkelijk alles: bergen, 2 oceanen, volkanen, jungle, woestijn en weet ik veel wat nog meer.

Leuke plaatsen waren: Capurgana, wat zo geisoleerd ligt en waar je alleen met boot kan komen en waar ze nog geen gemoteriseerde voertuigen hebben maar nog leven met paard en wagen. Medellin, (stad van Pablotje) met bruisend uitgaansleven, (stappen hoef je Colombianen niet uit te leggen, dat hebben ze aardig onder de knie!) of de prachtige koffiezone met een prachtige vallei waar gigantische lange palmbomen groeien waarvan men niet weet waarom ze daar nou precies zo hoog zijn. Waar ik ook een leuke tijd had was San Augustin waar precies een heilige feestdag was (dat hebben ze bijna elke week in Colombia). Iedereen die een paard bezit rijdt met die knol door de straten en wat natuurlijk een geweldig gezicht geeft. Maar volgens mij was het de kunst om zoveel mogelijk alcohol te nuttigen en dan op je paard te blijven zitten, wat dan ook lang niet iedereen lukte!!

Ik had zelf ook nog een leuke ervaring met een paard. Ik deed een tourtje in San Augustin met horseriding met een paar anderen, maar ik had precies zo´n eigenwijs ding onder me die twee dingen kon, dat was. of galopperen of stilstaan. Dus ik moest altijd wachten op die anderen en als ze er waren dan ging dat beest er weer met een noodgang vandoor!

Of dan heb ik het nog niet gehad over de vele koloniale steden die Colombia bezit en waarvan Mompos mijn favoriete stad was en waar de tijd lijkt stil te staan. Er valt niks te beleven maar het lijkt net of je in een set van een oude film loopt, zo authentiek ziet het eruit.

Wat een land, wat een ongelofelijke vriendelijke mensen. Tot dusver mijn absolute favoriet. Knap land dat dit moet gaan overtreffen. Maar helaas, na 2 maanden in Colombia zit mijn tijd erop hier en gaat de trein weer verder, en die gaat naar..........................Equador!!!!!!!!!!

Reacties

Reacties

Anja

Hoi Vinnie,

Wat ben je aan het genieten! En wij genieten mee. We moesten gisteren allemaal wel aan je denken hoor en je werd ook nog genoemd als de helaas afwezige wereldreiziger tijdens de huwelijksvoltrekking van Jean en Sylvianne. Ik heb Kasper en Anke mijn foto's gestuurd en ik denk dat die ze wel aan je doorsturen. Ik heb namelijk geen e-mailadres van je, alleen maar contact via deze site.

Hou je taai, beleef nog het e.e.a. en hou ons op de hoogte!

groetjes,

Anja

Noelle

ha,ha, wat geniet ik van jou verhalen. Je zal een boek kunnen schrijven, zo leuk dat het overkomt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!