travelfanatic.reismee.nl

Volkaan Pacaya & Monterrico

Afgelopen woensdag ben ik naar volkaan Pacaya geweest. Deze volkaan is een van de vele volkanen hier in de omgeving maar deze is wel de meest actieve. Na een rit van 1 uur van Antigua kom je bij de volkaan aan waarna je nog 1,5 uur naar boven moet klimmen.
Je moet een beetje mazzel hebben om echt wat actiefs te kunnen zien, maar dat hadden we dan ook, je hoorde de volkaan grommen en jezag de volkaan echt lava spuwen in de lucht, het was echt een zeer indrukwekkend gezicht.
De gids zei dat dit zeker niet elke dag gebeurde (zeggen ze natuurlijk altijd, maar bij navraag aan andere reizigers die al eerder waren geweest bleek dit echt waar te zijn). We zijn gebleven tot de waanzinnige zonsondergang, waardoor je de lava nog beter ziet.
Afgelopen weekend hadden we met een stel studenten die ook op mijn schooltje Spaans leren een huis afgehuurd aan het strand bij Monterrico.
Monterrico is 2,5 uur rijden van Antigua en ligt gelegen aan de Pacific coast. Het huis wat we hadden afgehuurdhad een eigen zwembad en lag direct aanhet strand.Het zand van het strand is zwart gekleurd (volkanenzand) enwaanzinnig heet,het is onmogelijk om zonder slippertjes over het strand te lopen (dacht eerst dat het best kon
Frown
, maar heb toeneven een nieuw wereldrecord gelopen). De golven van de zee zijn behoorlijk indrukwekkend met soms wel golven van 2 meter hoog, dus ik voelde me weer net een kind springend en duikend in de golven.
S'avonds was er nog een feest op het strand tot diep in de nacht wat natuurlijk zeer gezellig was waarna we zondag weer naar Antigua zijn gebracht.
Verder ben ik vanuit mijn bunkertje naar een relaxt kamertje verhuisd en heb bij toeval een andere Spaanse lerares gekregen. Deze Spaanse lerares is echt super, je kan met haar lachen en ze kan zeer goed lesgeven. Die andere lerares was zeker niet onaardig maar die zat naar mijn ideealleen maar onzin uit te kramen (of zou dat aan mij gelegen hebben). Ik las dat in Nederland behoorlijk koud was en weer veel sneeuwproblemen waren.
Veel sterkte en zal aan jullie denken!!!!!!!!!
Laughing
Adios amigos!!!!!

Reacties

Reacties

Pa en Maatje

Vinnie, genieten er van dat je iedereen zo op de hoogte houdt. Je bezoek aan de vulkaan overtreft dat vulkaantje dat wij met elkaar hebben bezocht in N.Z. Als Regan dit leest zal hij niet blij zijn.

Kus Pa en Ma

Daan

hey mejor amigo

Dónde están las fotos ?.
Quiero ver cómo se celebra una fiesta !.

oírte pronto amigo !.

Buffel

Wij willen foto's zien!!!!!!
Succes met de spaanse les.

Grt

Mimi

Hé Vinnie! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Geniet ervan......

Mimi

Hoi Vinnie!
Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
Geniet ervan....Liefs Mimi

arnold

morge vinnie.
het is zaterdag ochtent 07:45 heb nu weekend maar zit nog in mijn ochtentdienst ritme.
leuk dat je je reisverslagen netjes bijhoud niet laten verslonzen he. nu nog een paar foto's
succes met je spaanse les en nogmaals heel veel plezier.

Sylvia

hey Vinnie!!

Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Enne...Ik had je wel willen zien rennen op het strand! Haha

Have fun.

Dikke knuffel van mij :)

kasper en anke

heee amigo,,, je hebt het wel naar je zin geloof ik he!!??... ik zie het zo voor me... hoe jij zonder slippers een sprint trekt richting het verkoelende zeewater..op en prachtig mooi strand...geweldig!!!.. erg leuk die verhaaltjes..ga zo door! geniet!!!! en laat ons ook een beetje meegenieten,ook al zitten wij hier in dit koude kikkerlandje......... greetings stoney en ankie

Anja Hollanders

hoi Vinnie,

Wat vind ik het leuk om via deze site je ervaringen te horen/lezen. Heb gelijk de site toegevoegd aan mijn favorieten en zal zeker regelmatig kijken!
Wees gelukkig, deel je ervaringen en kom zeker veilig terug!

groetjes,

Anja

Dirk&Milou

He vin,
Whats up!!!!!!!!!!!!
Net thuis van stappen, morgen weer eens mee naar Feyenoord moet meteen aan je denken wel raar hoor zonder jou. En ook nog eens kaarten van lowlands in de verkoop. maar ja in gedachten ben je er gewoon bij. ben blij dat je het naar je zin hebt en die vulkaan heb ik een x op discovery gezien echt geweldig! maar ga nu maar kappen met me dronken gelul. Missen je en dick houd van je (hahaha dan weet je het wel weer hoe gezellig het is).
Heel veel Gr en xxx

Gert Jan

Hoi Vincent.... Kreeg net je weblog van je moeder. Heb gelijk alles gelezen van je.. Gaaf man hoe je het daar hebt. Geniet maar lekker van elk moment. En je verhalen laten ons heerlijk meegenieten. Zag bijna zelf die lavastromen zo in de schemering omlaag komen.. Moet een geweldig gezicht zijn geweest. Dat zijn herinneringen voor het leven.. weet ik nu al. Heel veel succes met je spaans en we horen weer van je.. groetjes van je oom :p.. GJ

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!